HORIA - FILMUL DEVENIRII, FILMUL VERII

Mar 16, 2023

Ture lungi pe 125

 

Astăzi vorbim despre unul dintre elevii cu care ne mândrim: Adrian Cristea.
Ne-am reîntâlnit în poligon pentru că a împlinit 18 ani și face trecerea la categoria A2. L-am întrebat ce a făcut în acești doi ani cu a sa motocicletă de A1 și ne-a răspuns „peste 30.000 km”. Are o poveste frumoasă, „scrisă” cu multă îndrăzneală, multe drumuri pe motor și multe amintiri frumoase demne de... 
ani de liceu” 🎶

Când ai luat permisul și ce motor ți-ai ales?
Am luat permisul de A1 în 2021. Mi-am ales ca primă motocicletă un Zontes U125. Bugetul meu era limitat dar nu voiam să-mi iau ceva SH deoarece la vremea aceea nu aveam deloc cunoștințe mecanice. Mi-am propus de la început să plec în ture mai lungi și mi-a fost frică să nu mă lase în drum, așa că am optat pentru o motocicletă Zontes nouă. A fost
cea mai buna alegere.


Câți kilometri ai făcut
și pe unde ai ajuns?
În momentul de față am 32.200km la bord. Cea mai frumoasa călătorie a fost o ieșire de patru zile în care am fost singur și am dormit în hamac prin pădurile din țară. Traseul a fost: București - Cheia - Brașov - Zărnești - Făgăraș - Agnita - Sibiu - Alba Iulia - Cluj - Deva - Hunedoara - Petroșani - Târgu Jiu - București. Printre alte ture am mai făcut, tot singur, și București - Veliko Tarnovo, care mi-a plăcut iar foarte mult.


Ți-a trebuit curaj să pleci la drum lung cu un 125? Care-i partea frumoasă în a călători pe un motor mic?
Mi se pare că trebuie să ai curaj să pleci la drum lung, nu să ai curaj să pleci cu un 125. În general, în turele lungi, am mai mers cu un prieten, și el tot cu A1. 
Am fost mai ales pe drumurile secundare din țară, pentru că sunt mai frumoase și au mai multe viraje. Motocicleta mea merge constant cu 105 - 110 km/h fără probleme, ceea ce e mai mult decât suficient pentru astfel de drumuri. Cred că partea cea mai frumoasă în a călători cu o motocicletă mică este consumul de 2,2 l/100km 😁 și distracția de pe drumurile montane unde schimbi întruna vitezele de parcă ai cânta la pian 🎹 😝


Încotro anul acesta?
După ce trec pe A2, sezonul acesta sigur ies din țară spre Grecia și îmi doresc mult să ajung până în Israel la vară.


Text și Foto: Adrian Cristea