FUELLED PERFORMANCE ENGINEERING SOLUTIONS - ROMANIA

Mar 23, 2023

EXCLUSIVITATE: Mihai Barbu pregătește o nouă carte


Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru HeyMotoMag (wow!), Mihai Barbu ne-a dezvăluit că pregătește o nouă carte, cu două povești de călătorie, care va fi lansată în această primăvară.

„Cartea 
va fi despre o călătorie văzută din două perspective: de un tată și de un fiu, de un băiat de 29 de ani și de un copil de 6 ani, care povestesc despre aceleași locuri, doar că atât de diferit. Asta va fi după mine cea mai tare chestie a ei! 
Apoi vreau să vă mai zic că o să fie un produs premium, că va arăta extraordinar de bine. Va fi o carte pe care o să-ți placă să o ții în mână.

Cum se va numi cartea?
E singurul lucru pe care nu pot să vi-l spun, dar sunt foarte mândru de titlul ales pentru că transmite mai multe lucruri... Pot să vă spun că va avea legătură cu faptul că prima dată m-am dus spre Mongolia pe un traseu în sensul acelor de ceasornic [prin Rusia și înapoi prin Stan-uri], iar a doua oară am ajuns acolo invers... Apoi va mai avea legătură și cu layout-ul: vor fi cumva două cărți spate-n spate, un singur volum cu două coperți principale, ceva ce nu s-a mai văzut, din câte știu eu, niciunde!

O nouă „Vând kilometri” sau o carte nouă?
Și-una și-alta. Prima parte a cărții va fi bazată pe scrisorile trimise în 2009, incluse în „Vând Kilometri”, iar a doua va fi bazată pe jurnalul lui Vladimir din călătoria făcută cu atașul în 2017. Împreună, poveștile vor avea 640 de pagini!
De jurnalul lui Vladimir s-a ocupat mama lui, iubita noastră Oana, cât am fost pe drum. În fiecare seară ea îi lua un „interviu” lui Vladimir și scria ce s-a întâmplat în ziua respectivă. Jurnalul lui Vladimir va prezenta călătoria spre Mongolia văzută prin ochii unui copil. E o perspectivă foarte interesantă asupra unei călătorii cu motocicleta, pentru că el a văzut cu totul alte lucruri decât am văzut noi... multe pisici, ca să dau un spoiler 😺

Spre deosebire de „Vând Kilometri” această carte nu e făcută cu nicio editură, din fericire, e făcută de mine și de fratele meu. E prima carte pe care o editez în regim propriu și e o mare bucurie pentru mine că o să apară așa cum ar fi trebuit „Vând Kilometri” să apară de prima dată și nu s-a putut.
Colaborarea mea cu Ion Barbu, fratele meu, este unul dintre marile plusuri. El este graphic designer-ul și tehnoredactorul și, practic, omul din spatele tuturor ideilor artistice legate de această carte, care va arăta extraordinar, promit!

Mai am doi super-colaboratori artiști: pictorul Pompiliu Buleu care va realiza supracoperta cărții (va fi ceva ne-bu-nesc!), și colegul motociclist cu studii de arhitectură, Marian Bălan din Brașov, care va realiza ilustrațiile pentru povestea lui Vladimir.


Prima parte a cărții noi, care corespunde poveștii din „Vând Kilometri”, va fi ilustrată doar cu fotografii alb-negru de data aceasta. Consider că e deja vintage călătoria mea din 2009...

Când va fi lansată?
Ne-am propus ca undeva la sfârșitul lunii aprilie să avem cartea tipărită. Prima ediție va avea un tiraj de 1.500 de exemplare și sper să fie urmată de o a doua foarte repede.

Pentru lansare vrem să fim prezenți la cât mai multe evenimente moto care sunt deja anunțate și, totodată, vrem să organizăm cât mai multe evenimente în regim propriu prin diverse locuri pe unde se întâlnesc motocicliștii: prin Cluj, Iași, Reghin, Târgu-Mureș etc. Avem un partener care ne susține și care este foarte important în acest proiect: Motul România.
Vara aceasta vrem să ajungem în cât mai multe locuri cu cartea și cu autorii ei.


Text și Foto: Mihai Barbu
Redactor: Alex Cercel