HORIA - FILMUL DEVENIRII, FILMUL VERII

May 26, 2022

„Ce fel de mănuși să-mi iau?”


„Vine vara bine-mi pare, ce mănuși să-mi iau eu oare?” După ce am răspuns la întrebări des auzite, precum „ce cască / motocicletă / geacă să-mi iau prima dată?”, venim astăzi cu o nouă recomandare (nu un adevăr absolut, cum s-ar putea înțelege): primele voastre mănuși ar trebui să fie de motocross, pentru că sunt 
aderente, aerisite, ieftine.


Ce tipuri există?
Puteți să vă uitați la mănuși din punct de vedere al utilizării: pentru touring, pentru circuit, motocross, oraș etc., sau, mai simplu, din punct de vedere al lungimii și materialelor: lungi, scurte, groase sau subțiri. Mănușile scurte oferă, în principiu, o mai bună aerisire și sunt recomandate pentru lunile calde ale sezonului moto, iar cele lungi, care vin peste mâneca gecii, protejează mai bine împotriva vântului și sunt potrivite pentru lunile friguroase. Mănușile lungi au un strat rezistent la apă și unul termic. Cele scurte pot avea și ele astfel de straturi dar, cel mai adesea, au unul singur, ventilat.


De ce de motocross?

Pentru că sunt subțiri, oferă o ventilație bună, priză bună la manetele de frână și ambreiaj, protecție pentru podul palmei și, nu în ultimul rând, pentru că sunt ieftine. 
Probabil că primele mănuși pe care le cumpărați le veți folosi la școala moto, unde aveți nevoie de sensibilitate la degete, ventilație, și protecție minimă, pentru că circulați de obicei cu viteză mică. 
Probabil că prima voastră motocicletă o veți conduce în lunile calde ale sezonului moto, când veți avea nevoie de ventilație și priză bună a comenzilor. Ne-am repetat prea mult? 
Probabil...


Foto: Thor MX
Text: Alex Cercel