HORIA - FILMUL DEVENIRII, FILMUL VERII

Jan 18, 2022

Răzvan Voiculescu și „căutătorii de viață” de la EMA - Enisala Moto Adventure


Răzvan Voiculescu este fotograf, „ca profesie, pregătire și vocație” după cum se autodefinește. Începând din 1999 a publicat 16 albume, printre care: „Rostul românesc”, „Dobrogea - Începutul Lumii”, „Nud - Proiecție de trup și suflet”, „Ținuta umilă a splendorii”. Cel mai recent album al său, apărut în decembrie 2021, „EMA. Viraje printre orizonturi”, aduce la lumină cealaltă mare pasiune a vieții sale - motociclismul. De peste un deceniu organizează Enisala Moto Adventure, un eveniment inedit, nu numai prin locațiile în care se desfășoară, ci mai ales prin faptul că aduce la un loc pe-acei dornici „căutători de viață”.



Care este povestea Virajelor?
Acest album este dedicat celor care pe parcursul a 14 ani m-au creditat în aventura pe care le-am propus-o și m-au urmat în România și Franța. Călătoriile noastre împreună cu prietenii de la EMA moto le-am tradus în fotografii, iar după 13 sezoane și 53 de ediții, fotografiile le-am tradus mai departe în povești care s-au finalizat într-un album de fotografie editat și tipărit, pentru a împărți cu cât mai mulți această stare de beatitudine: miracolul naturii.
I-am invitat astfel la a descoperi, într-un tempo mai lent, frumusețile pe lângă care rulăm, pentru ca fiecare să-și dezvolte noțiunea contemplării. Numărul de cai putere și cât de mult (nu) se învârte vitezometrul sunt aspecte irelevante.

Albumul EMA. Viraje printre orizonturi cuprinde fotografii din România pe drumuri necunoscute offroad și Franța profundă onroad. Subiectele sunt: peisaj, călători pe motocicletă, prietenie, hărțile edițiilor din cei 14 ani, drumeaguri șerpuite, bivuac pe culmi de deal, pasiunea de-a descoperi la viteză mică colțuri extraordinare de natură. Formatul este mare (35x25 cm), într-un print de lux, hardcover, cu 420 de pagini.
Poate fi vizionat în București și
achiziționat scriindu-mi la razvanav@yahoo.com.


Când a apărut motocicleta în viața dumneavoastră? Cum a apărut ideea EMA?
Motocicleta a apărut în 1983. Prima a fost și cea cu care am făcut cele mai inedite trasee prin Franța (am părăsit România în 1980).

În anii 2000 scriam lunar în singura revistă românească despre fenomenul moto, câte un articol ilustrat despre călătorii. Aveam cititorii mei cu care corespondam și asta mă bucura. După circa 2 ani de articole am hotărât să reiau ceea de inițiasem încă din liceu: să adun în jurul meu cât mai mulți „căutători de viață”,
oameni pentru care călătoria este o poveste, natura înseamnă miracol, a fi împreună - bucuria de a împărți.
EMA moto a fost mijlocul prin care am reușit să mi-i aduc aproape. Două roți, câteva roadbook-uri, respectul reciproc și dorința de-a călători simplu și cu bucurie au fost tot ce ne-a trebuit ca să „rulăm” împreună mii de kilometri în lung și-n lat, să ne umplem desaga de revelații și să le ducem cu noi mai departe, dincolo de timp. Asta facem an de an din 2008.

EMA Moto/ATV/Velo vs. evenimente turistice?
Suntem călători, niciodată turiști, printr-o Românie fascinantă, sălbatică și uluitoare în toată profunzimea dorurilor ei, dar și dincolo, prin Franța mareelor spectaculoase, a cătunelor istorice, așezate cuminți parcă de o mână nevăzută, a peisajului aparte, a istoriei, arhitecturii și gastronomiei.


Unde vor avea loc edițiile EMA 2022?
Cine poate veni?
În acest an ne propunem ca

  • la sfârșit de primăvară, 4 zile, să explorăm Dealurile Mehedinților, offroad cu Moto/ATV/Velo;
  • la sfârșit de august, 10 zile, să descoperim Provence de Vest, Occitanie și castelele catare, onroad; opțional putem transporta motocicletele participanților cu un camion dedicat până la Nisa, în Franța;
  • iar la mijloc de octombrie, 4 zile, să degustăm Moldova de Sud, offroad cu Moto/ATV/Velo.
Pentru informații detaliate și înscriere, participanții mă pot contacta direct la razvanav@yahoo.com sau 0722 244 240.


Text și Foto: Răzvan Voiculescu
Redactor: Alex Cercel