GREȘELI REPETATE, COSTURI NERECUPERATE

Jul 29, 2021

„De ce atâția instructori la școală?”

 
Astăzi răspundem la o altă nedumerire populară: „De ce trebuie să lucrez cu atâția instructori la școala moto?” Întâi vă spunem de ce și apoi o să îmbrăcăm răspunsul în argumente frumoase ca în final să acceptați această stare de lucruri. Ministerul Sănătății nu face la fel?


Școala moto per se este un mare devorator de resurse - materiale și umane. Dacă pentru susținerea examenului practic, pentru un singur candidat, legea prevede ca o școală moto să pună la dispoziție o motocicletă pentru categoria corespunzătoare, un instructor pasager pentru candidat, o mașină pentru transportul examinatorului și un instructor șofer, vă puteți da seama ce consum uriaș de resurse logistice necesită instruirea a sute de elevi. Este aproape imposibil ca un singur om să se ocupe de, să spunem, două sute de elevi pe sezon. E ca și cum ai lucra la DriveIn paisprezece ore pe zi, nouă luni pe an, singur pe schimb... Greu!

Partea proastă
este că întâlnești mai mulți instructori cu diferite stiluri didactice. Este posibil ca doi instructori să îți spună două lucruri diferite, de exemplu: „în dreptul indicatorului STOP, oprim fix înainte de indicator”, sau „
în dreptul indicatorului STOP, oprim direct în locul în care avem vizibilitate, fără a ocupa drumul prioritar”. Doi instructori, două abordări! Dacă vă consolează cu ceva și la examen puteți întâlni doi examinatori diferiți și două evaluări diferite.


Partea bună
este că întâlnind mai mulți instructori puteți rezona mai bine cu unul dintre ei/ele. Oricât de exactă ar părea această „știință” a mersului pe motocicletă, suntem cu toții subiectivi și învățăm mai ușor de la persoane cu care ne înțelegem mai bine. Dacă ar trebui să lucrați cu un singur instructor, oricâte recomandări bune ar avea acesta, vă puteți bloca în procesul de învățare dacă nu reușiți să vă înțelegeți cu el/ea.
Nu știu ce ați reținut la școală despre chimie dar, dacă e să rețineți ceva de la școala moto,
chimia e foarte importantă!


Foto: Hey Moto
Text: Alex Cercel