Versus Experiență. Dar să nu anticipăm, că nu mai citiți până la capăt. Astăzi filozofăm pe marginea utilității review-urilor online și încercăm să vedem ce alternative avem. Să începem:
Dacă în ultimii zece ani numărul blogurilor, vlogurilor și review-urilor online a crescut, ei bine anul trecut producția mondială a explodat. Într-o engleză mai bună sau mai rea, australieni, malaezieni, români, ruși, olandezi, se întrec în cursa vizualizărilor, like-urilor și subscribe-urilor. Pe baza unor informații preluate din mape de presă, site-uri, pdf-uri etc. și a unui test ride mai mult sau mai puțin frugal, autorii creează conținut prin adăugarea părerii personale.
Până și producătorii moto și-au dezvoltat propriile platforme online pentru preview-uri de modele noi, discuții, prezentări. BMW chiar a anunțat că nu va mai acorda prioritate târgurilor internaționale, ci va investi în reach-ul internetului. Internetul este viitorul, dar nu pierdem ceva? Experiența?
Termenii de Comparație
Pentru a începe să câștigi experiență, trebuie să începi să mergi pe motocicletă. Școala, de exemplu, îți dă posibilitatea de a conduce motociclete de 125, 500 și 650cc. Tot la școală porți unul sau două modele de căști. Acestea sunt de fapt primele repere în domeniu și îți dau primii termeni de comparație. Pe măsură ce conduci propria motocicletă, porți propriul echipament, îți vei da seama ce vrei să schimbi, încotro vrei să te îndrepți. Numai experiența proprie îți va arăta cu adevărat direcția de urmat.
Test Ride-ul poate neutraliza Review-ul
Test Ride-ul te poate face să simți o motocicletă, să relaționezi cu ea, să îți dai seama, la fel de subiectiv ca orice reviewer, dacă îți place sau dacă nu e pentru tine.
În România însă, Test Ride-ul e tabu, nu vorbim despre el. Motivele cele mai cunoscute sunt: dealer-ii noștri nu își permit să țină modele de test și stocuri de motociclete noi în același timp, puterea de cumpărare este foarte mică și mulți dintre cei care se înscriu la test vor doar o plimbare cu un model nou. Oricât de rezonabile ar părea aceste motive, dezvoltarea pieței moto se va face prin asumarea de către importatori a faptului că există oameni care vor doar să se plimbe, că investițiile se recuperează pe termen lung și că o creștere se obține la fel, tot pe termen lung. Chiar și o creștere a numărului de followeri...
Foto: Youtube.com, Boby Doru pentru HeyMoto, Alex Cercel
Text: Alex Cercel
În România însă, Test Ride-ul e tabu, nu vorbim despre el. Motivele cele mai cunoscute sunt: dealer-ii noștri nu își permit să țină modele de test și stocuri de motociclete noi în același timp, puterea de cumpărare este foarte mică și mulți dintre cei care se înscriu la test vor doar o plimbare cu un model nou. Oricât de rezonabile ar părea aceste motive, dezvoltarea pieței moto se va face prin asumarea de către importatori a faptului că există oameni care vor doar să se plimbe, că investițiile se recuperează pe termen lung și că o creștere se obține la fel, tot pe termen lung. Chiar și o creștere a numărului de followeri...
Foto: Youtube.com, Boby Doru pentru HeyMoto, Alex Cercel
Text: Alex Cercel