HORIA - FILMUL DEVENIRII, FILMUL VERII

Mar 17, 2022

Horațiu Balint, Jiu-Jitsu Brazilian și Motociclismul

 

Printre interviurile wow de la HeyMotoMag introducem acum și unul cu un interlocutor marțial: Horațiu Balint, antrenor, sportiv de la 18 ani, centură neagră Jiu-Jitsu Brazilian, dublu vice-campion european și medaliat cu bronz la campionatul mondial. Horațiu a obținut permisul moto cu noi, acum 3 ani, și este singurul dintre prietenii săi care merge cu motorul tot anul, nu doar în sezon.


Ce ai câștigat cu moto?
În primul rând motocicleta m-a făcut mai conștient de ceea ce se întâmplă în jurul meu în trafic și de cât de fragilă poate fi situația.
În acest sens Jiu-Jitsu Brazilian seamănă mult cu motociclismul: atunci când pășești pe tatami și când te urci pe motocicletă trebuie să ai un anumit set-up mental - totul devine calculat și precis astfel încât să nu te pui nici pe tine în pericol și nici pe ceilalți. Dacă înțelegi asta, ai șanse mari să te dai până la adânci bătrâneți.



Ce motocicletă și pe unde?
Motocicleta mea este o Yamaha XT660Z Ténéré din 2008 și pot să spun pe scurt că e un adevărat tanc. M-am plimbat mult prin țară - Timișoara, Cluj, Brașov etc., dar cel mai mult mi-au plăcut drumurile neasfaltate. Competențele acumulate pe partea de off-road ajută foarte mult mersul pe șosea.

Îmi aduc aminte din școala moto de atmosfera degajată în care instructorii ne explicau diverse lucruri, iar asta m-a ajutat să creez rapid o conexiune între corp, minte și motocicletă.
De asemenea mi-a plăcut și faptul că am avut ore de enduro, motiv pentru care acum merg mai mult off-road decât on...



Încotro cu moto?
Îmi doresc să învăț cât mai mult, să îmi îmbunătățesc tehnica, astfel încât să nu mă ia nicio situație prin surprindere și să fiu cât mai confortabil pe motor din punct de vedere mental. Și în motociclism, ca în orice sport de performanță, cu cât îți dorești să fii mai bun, cu atât vei progresa mai mult. Recomand tuturor cursurile de perfecționare după terminarea școlii. Școala moto nu te face rider, cum nici școala de șoferi nu te face șofer.
Sper să acumulez câți mai mulți kilometri pe două roți și să ne vedem sănătoși pe drumurile patriei! ✌


Text și Foto: Horațiu Balint
Redactor: Alex Cercel