HORIA - FILMUL DEVENIRII, FILMUL VERII

Oct 20, 2021

Timp de un sezon cu Tigrul de 800

 
Un nou long term review vine de la colegul nostru Andrei Alexandru, instructor HeyMoto, ghid montan și monitor de ski, despre o motocicletă exotică pe plaiurile noastre - Triumph Tiger 800.
Cine știe, poate după acest articol vom vedea mai multe pe stradă. Dar să aflăm mai întâi unde se comportă mai bine: on sau off-piste, cum se spune în jargon alpin... 

Salutare Internet, vorbim de un Triumph Tiger 800, fabricat în 2012, cu un motor exact ca în denumire, de 800 cmc, cu trei cilindri transversali.
Este un motor genial, echilibrat, simți că e lângă tine atunci când ai nevoie de putere! Ciclistica este bună, roțile - 17'' spate și 19'' fața, greutatea la plin este de 210 kg. Rezervorul are 18 litri și oferă o autonomie de 300-340 de km. Înălțimea șeii variază de la 810 la 830 mm și se poate regla foarte ușor. Datorita acestei opțiuni motocicleta poate fi condusă și de persoane mai scunde. 


On / Off?
Cu toate ca îmi plac motocicletele, și e pasiune pură, nu sunt genul care ține două, una pentru oraș, alta pentru touring. Așadar am căutat o motocicletă pentru toate zilele - zile cu navetă de doar 20 de km și zile cu ture de 500 de km. Cel mai bine, trebuie să recunosc, se comportă la drum lung, pe șosea, dar nici în afara asfaltului nu dă greș.
Cu puțină încăpățânare și ambiție ajungi unde îți propui. Am mers cu ea din traficul bucureștean până la drumurile forestiere și greu accessible de la munte, și nu m-a dezamăgit!

Ca orice om curios m-am dat și cu BMW F800 GS și pot să spun că nu e de neglijat nici concurența. Tiger-ul mi-a plăcut mai mult la drum lung pentru că este mai confortabil și mai puternic (aproximativ 10 cp în plus). BMW-ul mi-a plăcut mai mult în off-road, unde se simte că are o ciclistică superioară. 


Puncte slabe?
Poate că aș da o bilă neagră sistemului de frânare. Nu aș spune că e cel mai slab, pentru că am mers cu motoare ce frânau și mai bine și mai slab decât Triumph-ul dar, deși este pus la punct (aerisit, schimbat discuri, plăcuțe, lichid de frână), sunt momente când simt nevoia de mai multă putere de frânare. 


Per total
Mi se pare o motocicleta genială, de zi cu zi. În traficul urban pot trece cu ușurință peste oglinzile mașinilor, iar când mi-e dor de o călătorie o pot încărca imediat cu cort, rucsac și toate cele necesare.
Îmi oferă tot ce am nevoie.


Foto: Andrei Alexandru
Text: Andrei Alexandru