„Da' io nu pot să merg pă aia. De cee eeu...” 😥
Școala moto este un devorator de resurse: pentru a face ore în poligon cu doi elevi, un instructor este ocupat 8 ședințe, pentru a face ore în trafic cu doi elevi, același instructor este ocupat 12 ședințe. Odată cu creșterea numărului de elevi în poligon, resursele umane devin repede insuficiente. De aceea unele ședințe de trafic se fac cu doi elevi în același timp.
E legal? Da, doar cu elevii care dețin categoria B, și deci pot conduce un vehicul de categoria AM (scuter sau motocicletă de 50 cc, ce poate atinge o viteză maximă de 50 km/h).
În cadrul aceleiași ședințe de trafic, un elev conduce o motocicletă de categoria A sau A2, având ca pasager instructorul, iar celălalt elev conduce singur o motocicletă de categoria AM. Desigur, tot în cadrul aceleiași ședințe elevii fac schimb de motociclete. Ce e așa de rău în asta,
că noi vedem doar avantaje:
Pentru elevi sunt simplu de văzut: conduc singuri o motocicletă, pe stradă, în timpul școlii, fără pasager. În acest timp aplică exercițiile repetate în poligon (încetinirea, oprirea, plecarea de pe loc cu accelerație, semnalizarea etc.) și sfaturile oferite de instructor în trafic (păstrarea distanței de siguranță între motociclete, asigurarea la evitarea fiecărui obstacol, reducerea vitezei la trecerile de pietoni și la intersecții ș.a.m.d.)
Pentru școala moto se eficientizează programarea la orele de trafic: elevii pot termina mai repede cele 13 ședințe.
„Nu prind ore de două săptămâni!”, „Vreau să dau și eu sala aia odată!”, spun deseori elevii supărați. „De ce sunt atât de puțini instructori, că eu am plătit?” Explicația e că prețul școlii moto este încă accesibil (mic), iar consumul de resurse logistice și umane este greu de administrat (foarte mare).
Dacă nu ar fi fost motivul eficientizării orelor de trafic, nu ar fi meritat investiția în motociclete de categoria AM.
Motocicletele de 50 cc sunt rare și în general mici de înălțime (nu există o gamă prea variată pe piață). Totuși, cine reușește să se descurce cu aceste motociclete în trafic, conduce bine și motocicleta de examen.
De multe ori motocicleta de 50 a fost considerată cea mai distractivă la ore. După terminarea școlii mulți elevi ne întrebau: „cea mică e de vânzare?” Nu e totul stres la școală, mai e și distracție 😏
că noi vedem doar avantaje:
Pentru elevi sunt simplu de văzut: conduc singuri o motocicletă, pe stradă, în timpul școlii, fără pasager. În acest timp aplică exercițiile repetate în poligon (încetinirea, oprirea, plecarea de pe loc cu accelerație, semnalizarea etc.) și sfaturile oferite de instructor în trafic (păstrarea distanței de siguranță între motociclete, asigurarea la evitarea fiecărui obstacol, reducerea vitezei la trecerile de pietoni și la intersecții ș.a.m.d.)
Alte avantaje
Pentru școala moto se eficientizează programarea la orele de trafic: elevii pot termina mai repede cele 13 ședințe.
„Nu prind ore de două săptămâni!”, „Vreau să dau și eu sala aia odată!”, spun deseori elevii supărați. „De ce sunt atât de puțini instructori, că eu am plătit?” Explicația e că prețul școlii moto este încă accesibil (mic), iar consumul de resurse logistice și umane este greu de administrat (foarte mare).
Dacă nu ar fi fost motivul eficientizării orelor de trafic, nu ar fi meritat investiția în motociclete de categoria AM.
Motocicletele de 50 cc sunt rare și în general mici de înălțime (nu există o gamă prea variată pe piață). Totuși, cine reușește să se descurce cu aceste motociclete în trafic, conduce bine și motocicleta de examen.
De multe ori motocicleta de 50 a fost considerată cea mai distractivă la ore. După terminarea școlii mulți elevi ne întrebau: „cea mică e de vânzare?” Nu e totul stres la școală, mai e și distracție 😏
Foto: Boby Doru, HeyMoto
Text: Alex Cercel