HORIA - FILMUL DEVENIRII, FILMUL VERII

Jul 5, 2021

Motoatlasul României - din HeyMoto shop, în tankbag hop

De ce o hartă pe rezervor și nu un telefon pe ghidon? Discutăm astăzi cu autorul Motoatlas România, Călin Nucuță, despre cea mai nouă publicație Carpathian 2 Wheels Guide, disponibilă acum și în shop-ul HeyMoto din București. 


Ce cuprinde 
Atlasul și cu ce diferă de ghidurile Off-Road și Touring?
Este primul rezistent la apă?
MotoAtlas România a fost lansat în iunie 2021 și este un atlas rutier, o hartă a României la scara 1:300.000. Acoperă întreg teritoriul țării și include trasee on și off-road în zone pe care nu le-am cuprins în alte ghiduri. Dobrogea este cel mai bun exemplu în acest sens.

Principala diferență față de celelalte ghiduri este că acolo propunem trasee fixe și mai detaliate, pe când acest atlas te lasă să explorezi singur(ă) o anumită zonă și să decizi unde vrei să ajungi. 
Da, este primul nostru ghid rezistent la apă! Toate paginile sunt acoperite cu o folie ce rezistă la ploaie. 


Ce a însemnat pregătirea acestui Atlas? 
Împreună cu partenera mea, Diana Cordea, ne-am gândit să publicam un astfel de material după ce BMW Motorrad România ne-a propus să ducem o motocicletă GSA 850 Adventure în cele mai faine locuri pe care le știm. După ce am pus pe o hartă toate traseele noastre, ideea Atlasului a prins contur. A durat o iarnă întreagă să pregătim materialul cartografic și încă o luna să fie tipărit în Cehia.

Nu am putea spune ceva despre costuri pentru că acest material a implicat prea mulți ani de umblat prin țară ca să le mai putem contoriza. De exemplu, pentru publicarea primului ghid, Munții Apuseni, am parcurs traseele din Apuseni cel puțin trei ani de zile, apoi am căutat colaboratori și am încercat să-i dăm o formă cât mai potrivită. Pentru această din urmă publicație putem spune că au fost circa șapte ani de muncă pe teren.


Ghidurile anterioare pot fi utilizate pe telefon. Ce are mai mult succes, app-ul sau harta? 
Clar are mai mult succes o aplicație pe telefon. Dar foarte mulți motocicliști nu au avut ocazia să își caute ei înșiși traseele. Folosind Atlasul pot descoperi că e mai interesantă metoda aceasta. 
Când călătorești mult off-road, o hartă printată nu are cum să rămână fără baterie. Un telefon sau GPS îți oferă alte avantaje, doar atâta timp cât funcționează. Clienții noști sunt din ambele categorii, totuși cei care preferă aplicațiile pe telefon sunt mai mulți. 


Pe viitor?
Vor urma cu siguranță și alte ghiduri, avem în vizor Ținutul Secuiesc și Dobrogea.
Ne-am gândit și la un camping pentru motocicliști.
Este încă departe o astfel de idee, cu toate că acum zece ani nici nu ne imaginam că o să putem să publicăm șase ghiduri.


Foto: Diana Cordea, Călin Nucuță - Carpathian 2 Wheels Guide