HORIA - FILMUL DEVENIRII, FILMUL VERII

May 28, 2023

Twenty Eight, povestea: de la AM la A, Vespa și cafea


Gabriel Popa a fost elevul nostru, al școlii HeyMoto, dar acesta nu este cel mai important motiv pentru care ne-am hotărât să-i luăm un interviu. Face cel mai bun Flat White din București. „Probably.” Și apoi este fan Vespa și deține una dintre cele mai cool cafenele din centrul capitalei: 
Twenty Eight.


E vreun secret al Flat White-ului vostru?
Flat White-ul e un cappuccino dublu, cu două shot-uri de espresso și cam aceeași cantitate de lapte. Dacă am reușit să-l facem deosebit se datorează faptului că am stat foarte mult, vreo două luni, să alegem cafeaua potrivită. Folosim o cafea Brazilia, intermediară, prăjită de Guido, cu care colaborăm de când am deschis, pentru cafeaua lor de calitate și pentru profesionalism. Un alt „ingredient secret” este espressorul, un La Marzocco asamblat manual, care este unul dintre cele mai bune de pe piață. Deși lucrez cu cafea de 20 de ani am primit un training intensiv înainte să deschidem localul. Bineînțeles că mai sunt și alte detalii care dau o notă personală cafelei: reglarea râșniței, curățarea espressorului, timpul de extragere etc.

 

De când Twenty Eight?
De doi ani și jumătate. Dețin cafeneaua împreună cu colegul meu din liceu, Bobby, cu care mă înțeleg senzațional. Am preluat o ceainărie existentă în această locație, am schimbat-o, am introdus pe lângă ceai, cafea, limonadă, alcool și am crescut vânzările cu rețete personale deosebite. Numele locului vine de la o melodie a unui artist canadian The Weeknd.


De când în Grande Famiglia Vespa?
Anul trecut, prin mai 2022, am văzut o Vespa de 50cc, cu o nuanță bleu identică cu a ceștilor noastre de cafea. M-am gândit s-o cumpăr pentru că arăta bine în fața cafenelei. Între timp am vândut mașina și două săptămâni am mers cu scuterul. Nu mi-a mai trebuit altă mașină. Vespa, în oraș, e senzațională! Apoi mi-am dorit ceva mai mare și așa am ajuns la școala HeyMoto, care mi-a fost recomandată de un prieten de la Ursus. Acum am o Vespa GTS de 250cc, adusă din Milano. Mi-am propus să merg cu ea până în Vama Veche vara aceasta.
Fac parte din Vespa Club București, care are foarte mulți membri, peste 300! Aici, la Twenty Eight, le oferim tuturor celor care vin pe Vespa o reducere de 15%. Văd din ce în ce mai mulți motocicliști prin oraș și clienți care vin aici pe două roți, și asta mi se pare un lucru bun.



Întrebarea stereotipică cu „planuri”...
Ne dorim să creăm o franciză Twenty Eight To Go în viitorul apropiat, iar în cel și mai apropiat, să deschidem un loc cu cafea bună în Vama Veche. Peste trei ani și jumătate aș vrea să explorez pe două roți Asia de Sud-Est, Indonezia, Bali și, dacă se poate, să mă mut acolo.


Text: Gabriel Popa
Foto, Redactor: Alex Cercel