FUELLED PERFORMANCE ENGINEERING SOLUTIONS - ROMANIA

Sep 21, 2021

Ce pățim cu școala în trafic?

 

Ce pățim la ședințele de conducere a motocicletei în trafic și ce puteți face voi ca elevi?
Acuma... pățim ce pățim toți cei care stăm zilnic în trafic, nu o să descriem apa caldă aici pentru că, locuind în București, nici nu prea știm cum arată. Dar mersul cu motocicleta în oraș are această proprietate de a te... înfierbânta. 


Ce pățim? - „Am treabă, n-am timp!”  
Dreapta prin fața noastră, direct de pe banda doi. Depășire pe drum cu o singură bandă, pentru a se opri în fața noastră și a vira stânga. Întoarcere prin fața noastră, plecând direct din locul de parcare. Înghesuire periculoasă pe banda noastră. Depășire pe stânga, după ce semnalizăm și ne încadrăm pentru efectuarea virajului de stânga. Depășire pe dreapta, după ce semnalizăm că vrem să revenim pe prima bandă. Avem cedează - ne claxonează. Avem prioritate - ne taie calea. 


De ce pățim? - „Instructori proști!”
În primul rând motocicleta este un vehicul cu un volum mic. Cam asta e percepția tuturor și, conștient sau inconștient, acționează la fel - ne taie calea și ne înghesuie pe aceeași bandă, cu naturalețe.
Apoi mergem încet, în limite legale, și scrie „Școala” pe noi. Pe mulți îi enervează ideea de școală (poate are legătură cu copilăria) și când simt pe cineva vulnerabil - atacă! Destul de mulți participanți la trafic conduc ofensiv, nu inconștient - fac manevre periculoase intenționat!
Și ar mai fi de menționat lipsa autorității, se simte la noi în localitate...



Ce putem face? - „Să mergeți pe dreapta!”
Nu, nu asta. Legea ne dă dreptul să circulăm cu motocicleta pe centrul benzii. Când sunt mai multe benzi pe același sens de circulație ocupăm centrul uneia dintre ele, în funcție de viteză și de direcția de deplasare. În felul acesta ne asigurăm că avem un spațiu tampon în jurul nostru, chiar când stăm în coloană la semafor. Putem face  concesia de a circula pe dreapta când există o singură bandă pe sens și mergem încet. Totuși, și în acest caz e bine să ne lăsăm o rezervă de spațiu pe dreapta noastră.

Un alt sfat bun este reducerea vitezei pentru a evalua o situație. Pentru a evita orice obstacol apărut în calea noastră avem nevoie de timp de reacție. Reducerea vitezei mărește timpul necesar luării unei decizii: ne putem asigura în oglinda retrovizoare, putem vizualiza un traseu de evitare, putem decide să oprim chiar dacă avem prioritate. 

Nu reacționați mai întâi cu claxonul sau cu „argumentele”, puteți face altceva mai util - frânați cu ambele frâne
Șoferii nu sunt sensibilizați de argumente. Nu au timp, au treabă. Trebuie să-i înțelegem, că și noi suntem șoferi. 


Foto: Hey Moto
Text: Alex Cercel