Honda Monkey nu e o noutate pe piață dar, cum nu am mers niciodată cu una, am vrut să aflăm o impresie personală asupra ei și am apelat, din nou, la Cătălina Ioan, care a realizat călătorii originale și numeroase ture pe motoare mici. Cătălina a pornit la drum cu o Honda Zoomer de 50cc, apoi a „urcat” pe o Honda CRF de 250cc și acum a „promovat” la o Honda Monkey 125cc 😃
Călătorii multe, centimetri cubi puțini. De ce?
Motocicletele mici se potrivesc mai bine cu stilul meu de plimbare. Îmi place să merg fără grabă, savurând traseul, gata oricând s-o iau pe drumul acela drăguț care n-am idee unde duce, dar arată bine. Mergând foarte mult singură, o motocicletă mică îmi va da întotdeauna mai multă încredere să explorez drumuri necunoscute, știind că oricât de tare m-aș înțepeni, oricât s-ar îngusta sau strica drumul, oriunde aș scăpa-o, pot să o scot /întorc /ridic singură fără probleme. Bagaje nu mi-am luat niciodată prea multe, iar cu zilele lungi în șa sunt destul de obișnuită. Așa că multe din avantajele motoarelor mari nu cântăresc foarte mult pentru mine, în schimb aș fi destul de afectată de dezavantajele lor uzuale. Și în plus, câte zâmbete nu stârnește pe drum un motoraș care arată ca și cum ar fi fugit de la circ? 🎪 😄
Cum se conduce Monkey-ul?
Surprinzător, Monkey-ul este perfect pentru statura mea, și pentru oameni mai înalți din câte am auzit, și e și foarte comod. Rezervorul, airbox-ul, șaua, ghidonul, toate sunt așezate în așa fel încât nu te lovești cu genunchii de nimic și stai într-o poziție normală și relaxată. Pe drum este surprinzător de versatil. În ciuda aspectului, nu e deloc o jucărie, atinge 100 km/h, accelerează cel puțin onorabil și are frâne pe măsură, cu ABS în plus pe față. Având ampatamentul foarte scurt, este extrem de manevrabil - practic un supermoto miniatural. Nu aș merge cu el pe autostradă, dar n-am emoții cu el pe un DN.
Tot la capitolul versatilitate, deși n-aș spune că-i „place” în mod deosebit, motocicleta stock este perfect capabilă de off-road lejer. E un motor cu foarte mulți fani în comunitatea de custom și am văzut multe build-uri cu anvelope, suspensii modificate etc. dar pe al meu îl voi ține în mare parte nemodificat. Voi adăuga probabil un scut pentru motor, pentru că am cumva un talent de a ajunge pe coclauri, fie că vreau sau nu 😁 Despre roțile de 12" și anvelopele stock nu pot spune decât că par la rândul lor gândite în ideea de „mai bine nu, dar în caz că...” relativ la posibilitatea de a ieși pe țărână.
Cât despre autonomie... un alt avantaj al motoarelor mici e că ajungi cu ele la capătul lumii alimentându-le cu ceșcuța, iar din punctul acesta de vedere Monkey-ul e acasă în flota mea liliputană 😎 Nu am „golit” încă rezervorul dar, după estimări și calcule în urma plimbărilor de până acum, pare să fie lejer capabil de peste 200km (spre 250!), cu un rezervor de 5,6 litri.
Ai planuri mari cu această motocicletă mică?
Întotdeauna! Fără să vă pot da prea multe detalii, încă, plănuiesc o tură mai lungă în vara aceasta împreună cu Mojo Jojo. Da, așa îl cheamă - Mojo pentru prieteni 😝 Am ceva emoții, o să fie de departe cea mai lungă plimbare solo de până acum, dar în el am toată încrederea. Acum să vedem și în forțele proprii...
Text și Foto: Cătălina Ioan