Cea mai frumoasă perioadă trebuie să fie împlinirea vârstei de 16 ani. „Sweet sixteen” îi zice, și nu degeaba, pentru că atunci îți poți lua primul permis moto și începe „the cool 125 life”. Haideți să vedem care credem noi că sunt cele mai frumoase 5 motociclete de categoria A1 din acest an:
Cel mai nou model, lansat chiar în această lună (februarie 2021), este Husqvarna Svartpilen 125. E wow, și când campania promo îl prezintă condus de o fată cu un skateboard prins pe ghiozdan, chiar că nu îți mai poți lua ochii de la el! Are același motor puternic de pe KTM 125 Duke, bine rodat de vânzările de până acum ale companiei austriaco-indiene, cu designul de café/scrambler popularizat de „săgețile” mai mari ale brandului Husqvarna (Vitpilen și Svartpilen). Peste acestea vin componente premium (suspensii, comenzi) și un preț pe măsură.Locul 2, pentru popularitate
Dacă ești un băiat sau o fată de 16 ani din România, atunci sigur îți dorești o motocicletă cu aspectul unei super sportive. Nu e de mirare că una dintre cele mai vândute motociclete de A1, de pe teritoriul patriei noastre, este Yamaha R125. Dacă visezi la Moto GP, vrei să fugi de profesori când încearcă să te bage înapoi în clasă, și îți place să conduci cu bărbia pe rezervor atunci... Micul Albastru e pentru tine.
Locul 3, pentru originalitate
Știi sau nu știi despre ce e vorba, când o vezi pe stradă îți vine să exclami uh-uh-ah-ah, uh-uh-ah-ah și să sari în sus. După ce trece, te scarpini în cap și apoi te duci la prima tarabă cu banane ca să-ți vindeci stresul cu mâncare. Ce-o fi, ce-o fi? Poate fi doar Honda Monkey. Un 125 cu roți mici de 12'', dar cu o șa destul de înaltă și o poziție potrivită pentru condus prin... vegetație abundentă? Cine crede că e numai pentru vârsta copilăriei se înșală. Vânzările către adulți-copii sunt mult mai mari, iar pe această motocicletă s-au făcut raliuri de mii de kilometri precum Monkey Run, sau călătorii în jurul lumii precum cea a lui André Sousa - Ride That Monkey.
Știi sau nu știi despre ce e vorba, când o vezi pe stradă îți vine să exclami uh-uh-ah-ah, uh-uh-ah-ah și să sari în sus. După ce trece, te scarpini în cap și apoi te duci la prima tarabă cu banane ca să-ți vindeci stresul cu mâncare. Ce-o fi, ce-o fi? Poate fi doar Honda Monkey. Un 125 cu roți mici de 12'', dar cu o șa destul de înaltă și o poziție potrivită pentru condus prin... vegetație abundentă? Cine crede că e numai pentru vârsta copilăriei se înșală. Vânzările către adulți-copii sunt mult mai mari, iar pe această motocicletă s-au făcut raliuri de mii de kilometri precum Monkey Run, sau călătorii în jurul lumii precum cea a lui André Sousa - Ride That Monkey.
Locul 4, pentru agilitate
Dacă ar fi să alegem cel mai eficient tip de motocicletă pentru mediul urban, nu am sta prea mult pe gânduri pentru că poate fi doar unul singur: supermoto. Aprilia SX 125 se încadrează în profilul unui „villain” - e îngustă, înaltă, răcită pe apă, face față celor mai mici spații, celor mai înalte trepte, gangurilor de bloc, câmpurilor de moloz de lângă cartierele rezidențiale, livrărilor speciale și tuturor necesităților unei evadări. Dincolo de cotidian.
Locul 5, pentru raritate
După café, sport, funky, supermoto, trebuie să introducem și un naked în acest top. Suzuki GSX-S 125 este mai puțin văzut pe străzi decât ar trebui și asta datorită faptului că acest brand alunecă încet încet în umbră. Suzuki nu mai investește prea mult în noutate, iar ce are retro nu reușește să promoveze. Preferatul nostru ar fi modelul enduro TF125 dar, pe piața europeană, ia-l de unde nu-i.
Mențiune specială, pentru preț
Fără un design spectaculos, dar cu o alură de adventure tourer, cu un mic parbriz, și capacitatea de a te duce până la mare cu un minim de bagaje, trebuie să menționăm la final și SYM NH-T 125. Farurile led, roțile 19''-17'', rezervorul de 11 litri îl recomandă pentru orice călătorie. A, și prețul e cu aproximativ 50% mai mic decât al oricărui model de A1!
Foto: Husqvarna Motorcycles, Yamaha Europe, Honda Romania, Aprilia, Suzuki Global, SYM Romania
Text: Alex Cercel